7 december 2021

Specialisten weten het verschil te maken bij adverteren in Google

2 min read

Adverteer ook verstandig en bereik wel succes!

Het ene bedrijf is succesvol met adverteren in Google, terwijl de ander verlies op verlies constateert. Het is belangrijk om gebruik te maken van een specialist bij adverteren in Google. Doe dit vooral om betere resultaten te behalen en de kosten zo ver mogelijk omlaag te brengen.

Bedrijven die lukraak adverteren op Google, betalen standaard veel te veel geld. Google gaat niemand waarschuwen voor te hoge kosten, hier verdienen ze juist grof aan. Zelf blijven opletten is dus belangrijk, een expert weet exact wat meetelt en wat niet.

Google werkt niet op basis van een gun factor

Adverteren in Google pakt voor veel bedrijven duurder uit als gepland. Dit kan door verschillende factoren teweeg worden gebracht. Het komt vaak voor dat bedrijven in het begin goede resultaten draaien maar dit al snel omdraait in een domper. Zoals gezegd spelen allerlei zaken een belangrijke rol, denk bijvoorbeeld aan de hevigheid van de concurrentie.

Bij Google draait het puur om cijfers en feiten. Vaak denken we dat een hoge prijs betalen goed is, bij Google kan men zich daar lelijk in vergissen. De prijzen van het adverteren stijgen vaak automatisch. Bijvoorbeeld wanneer de concurrentie meer geld investeert in dezelfde zoekopdrachten. De concurrentie buiten spel zetten is geen optie, maar er slim op inspelen juist wel!

Adverteer slim en bereik meer!

Adverteren in Google werkt, maar dit niet standaard het geval. Omdat ieder bedrijf tegenwoordig wel bezig is met online adverteren, ontwricht dit de markt en verhoogt de prijs automatisch. Hoe meer bedrijven er adverteren op specifieke zoektermen, hoe te hoger de instap- en gemiddelde prijs oploopt.

De concurrentie is echter niet de enige bepalende factor. Belangrijker is misschien nog wel de eigen website en advertentie. Zorg dat de advertentie aanspreekt en voldoende clicks genereert. Een advertentie waar veel op wordt geklikt, brengt een lager clicktarief met zich mee. Vergeet dus niet om ook in eigen boezem te steken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *