Sector Business

Live-chat is een booming business. Veel bedrijven implementeren het op hun website, maar zonder specialist is het vaak halfbakken of duurt het te lang voordat een klant reactie krijgt op zijn vraag waardoor ze toch een contactformulier moeten invullen. Wat zijn de voordelen van Live-Chat wanneer dit door een specialistisch bedrijf laten doen? 

Voor klanten is Live-chat persoonlijk en toch anoniem, helemaal als zij met een echt persoon chatten en niet tegen een chatbot. Wanneer er een echt persoon zit te chatten is het mogelijk om empathisch vermogen te tonen en mee te leven met de klant. Een chatbot kan dit niet en via een contactformulier geven mensen niet gauw dat soort persoonlijke informatie door. Chatten wordt ook gezien als de meest fijne manier van communicatie omdat veel mensen een angst hebben om te bellen, omdat je hier meteen je naam moet geven en direct moet reageren op dat wat de persoon aan de andere kant zegt. 

Voor de ondernemers scheelt het uitbesteden vaak geld, ze hoeven namelijk geen extra werknemer aan te nemen en ze belasten hun werknemers op het kantoor niet met extra werkzaamheden. De reden waarom een chatspecialist inhuren goedkoper is, komt omdat deze voor meerdere bedrijven kan chatten.  

In de sector van werving en selectie heeft Live-chat als grootste waarde dat werkzoekenden vaak willen weten of een vacature nog beschikbaar is en wat een geschikte job voor hen zou zijn. Na een aantal standaardvragen voor de interesse, opleiding, omgeving en aantal beschikbare uren kan de lead doorgegeven worden naar het wervingsbureau waarna zij samen met de klant op zoek gaan naar een geschikte baan voor hen. Ook heeft Live-Chat als voordeel dat klanten ook hun technische vragen kunnen stellen, bijvoorbeeld wanneer zij hun wachtwoord vergeten zijn of niet weten hoe ze moeten solliciteren. Elke vraag die beantwoord wordt levert klanttevredenheid op en meer rust voor het uitzendbureau. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *