Do’s en don’ts van advertenties op Pinterest

Pinterest marketing biedt je talloze mogelijkheden om je afbeeldingen te bewerken en er hashtags aan toe te voegen. Zelfs een korte tekst in de afbeelding kan jouw reclameboodschap dichter bij de gebruikers brengen. Voor het sociale netwerk zijn de afbeeldingen echter de hoeksteen, dus ze moeten van hoge kwaliteit zijn en consistent zijn met de algemene indruk van jouw muur. De Pinterest marketing interactie van afbeeldingen en video’s op je bord is niet de enige belangrijke factor bij het maken van een pin: om een ​​goede pin te maken, moet je de volgende principes in gedachten houden:

Belangrijke Do’s

  • Kies je onderwerp zorgvuldig en let op de compositie van de afbeelding. Wat is er op de foto te zien? Hoe interessanter een afbeelding is, hoe groter de kans dat deze door gebruikers wordt opgemerkt.
  • Word het testen niet beu! De beste manier om erachter te komen wat voor een merk werkt, is door te experimenteren.
  • Vertel verhalen die emoties oproepen. De consument moet ertoe worden aangezet om positieve gevoelens aan het merk te koppelen. De manier waarop het mogelijk is om bepaalde emoties bij de consument op te wekken, kan bijvoorbeeld worden bepaald door middel van enquêtes over het doelwit.
  • Publiceer regelmatig advertentievrije content: constant pinning versterkt de aanwezigheid van het merk op het sociale netwerk en dus ook de band met klanten. Als je regelmatig inhoud aanbiedt die niet alleen advertenties is, laat je gebruikers zien dat je deel uitmaakt van de Pinterest-gemeenschap door een vertrouwensrelatie op te bouwen. Zorg dus voor een evenwicht tussen pins en advertentie-inhoud.

Absolute Don’ts

  • Richt niet te laag voor de maximale klikprijs: hoe verleidelijk het ook is om de maximale CPC laag in te stellen, als jouw bod te laag is, worden de advertenties niet geactiveerd en lost de advertentiecampagne op in rook.
  • Gebruik Pinterest marketing niet voor zelfpromotie via spam: volgens Pinterest moeten zelfs advertenties van hoge kwaliteit en relevant voor gebruikers zijn. Plaats daarom geen pinnen achter elkaar met als enig doel de verkoop te bevorderen. Overmatige en open zelfpromotie is niet acceptabel en kan leiden tot accountopschorting.
  • Plaats niet altijd consistente inhoud, zorg ervoor dat je niet alleen reclame maakt voor de producten, maar zorg ervoor dat je ook andere inhoud plaatst. Pinterest-gebruikers waarderen afwisseling en willen niet alleen producttekst zien, anders bezoeken ze een online winkel.
  • Publiceer niet zonder criteria: de bovenstaande suggestie mag je niet doen denken dat het goed is om pins te maken zonder criteria over de meest uiteenlopende onderwerpen. Zorg ervoor dat jouw pinnen thematisch in overeenstemming zijn met de inhoud die eerder op jouw prikbord is geplaatst en dat ze consistent zijn met de bedrijfswaarden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *