Blog

iPhone beschadigd? Laat ‘m dan repareren!

Smartphones en iPhones in het bijzonder staan bekend als formidabele stukjes techniek. Het is bijna ongelooflijk hoeveel functionaliteiten een apparaatje van een dergelijk kleine omvang aan kan. Een gevoelig apparaat is het natuurlijk wel. Zowel aan de buitenkant als binnenin kunnen relatief snel en gemakkelijk beschadigingen ontstaan. Door de gevoeligheid van het geheel kan de werking van je toestel dan al snel achteruit gaan, of zelfs helemaal uitvallen. Veel bezitters van de nieuwe soorten iPhones komen daarom vroeg of laat op het punt dat ze moeten besluiten of ze gaan voor reparatie of het aanschaffen van een nieuw toestel. Als het even kan heeft reparatie de voorkeur. Je iPhone 8 laten repareren pakt onder de streep beter uit dan het kopen van een nog nieuwer toestel. Lees hieronder waarom.

Kapot scherm

Voordelen repareren boven nieuwaanschaf

Zeker de nieuwere iPhones kennen een fors kostenplaatje. Daar ben je je alleen niet altijd actief van bewust, omdat je de kosten van de telefoon meestal in maandelijkse termijnen betaalt. Hoe dan ook, een reparatie is zelden zo duur als het aanschaffen van een nieuwe telefoon. Ander voordeel van repareren is dat je je toestel een langere levensduur geeft. En hoe langer men dezelfde apparaten blijft gebruiken, hoe voordeliger dat uitpakt voor het milieu. Er hoeven dan immers minder vaak nieuwe grondstoffen worden gedolven en toestellen te worden vernietigd. Deze beide acties hebben de nodige milieuschade en CO2-uitstoot tot gevolg. Aspecten waaraan je je eigen bijdrage natuurlijk zo klein mogelijk wilt houden.

Professioneel

Het belang van goede werkschoenen

Wist je dat je met een goed paar werkschoenen een hoop klachten kunt voorkomen? Natuurlijk lopen we allemaal het liefst altijd op hippe schoenen maar ze zijn niet altijd even comfortabel. Zelfs dat leuke paar sneakers met die zachte zool is misschien helemaal niet zo goed voor je lijf. Daarom moet je altijd speciale werkschoenen hebben, zeker in bepaalde vakgebieden.

Stevigheid

Redenen voor goede schoenen

Er zijn meerdere redenen te noemen waarom je goede werkschoenen zou willen dragen. Welke van toepassing zijn is afhankelijk van de branche maar over het algemeen kunnen we zeggen dat werkschoenen belangrijk zijn:

  • als bescherming voor je voetzolen. De meeste werkschoenen voldoen aan bepaalde richtlijnen voor een goede voetzool met voldoende ondersteuning.
  • ter bescherming tegen vallende voorwerpen. Met name in de bouw is dit zeker relevant.
  • Als bescherming tegen uitglijden. Dat kan in de zorg nog wel eens gebeuren maar ook in de horeca wil je voorkomen dat je onderuit gaat in de keuken.
  • om temperatuur te reguleren. Je voeten moeten natuurlijk niet te koud maar vooral ook niet te warm worden als je de hele dag aan het werk bent. Dat is niet goed voor je spieren, gewrichten, huid en comfort.
  • om een goede werkhouding te stimuleren. Rechtop staan zorgt ervoor dat je langer kunt staan en minder snel last van je lichaam krijgt. Een goede werkhouding voorkomt klachten op latere leeftijd.
  • op elektrostatisch gebied. In normale schoenen schok je vaak een klein beetje bij elke stap. Met deze schoenen is dat verleden tijd.
Groot assortiment

Welke branche

Welke werkschoenen voor jou de beste keuze zijn is afhankelijk van de branche waarin je werkt. Want een goede schoen voor iemand in de zorg is niet hetzelfde als een goede schoen voor iemand die in de bouw werkt. Daarom moet je altijd even goed research doen naar de schoen die je wil hebben.

Je eigen website? Maak ‘m goed vindbaar!

Of je nou een bestaande website hebt of dat je een nieuwe website wenst te gaan bouwen, het is altijd essentieel dat je van technieken gebruikmaakt die ervoor zorgen dat je site ook echt gevonden wordt. Als je dit niet op orde hebt, komen er te weinig bezoekers op je website terecht en heb je uiteindelijk ook te weinig klanten. Technieken die de vindbaarheid verbeteren hebben alles te maken met zoekmachineoptimalisatie, in vakjargon SEO. Voor veel bedrijven, met name MKB’ers, is dit een proces waarbij de regionale concurrentie heel belangrijk is. Dus dat is iets om rekening mee te houden als je je SEO wenst uit te besteden aan een daarin gespecialiseerd bedrijf. Ben je bijvoorbeeld centraal in Brabant gevestigd met je bedrijf, dan zoek je een specialist in SEO in Den Bosch of omgeving.

SEO Den Bosch

Uit welke onderdelen bestaat SEO?

SEO bestaat uit verschillende onderdelen. Deze facetten kunnen los van elkaar goed functioneren, maar het beste is natuurlijk als je met allemaal iets doet. Niettemin is de optimalisatie van de techniek van je website misschien nog wel het belangrijkst. Google beloont websites die goed in elkaar steken en stabiel presteren. Ook de bezoekers vinden dat natuurlijk prettig. Content optimaliseren is ook iets dat bijdraagt aan hogere posities in de rankings. Het schrijven en herschrijven van pagina’s hoort daar zeker bij, net als het toevoegen van relevante en ook goed ogende afbeeldingen en video’s. Voorts is het uitvoeren van een linkbuilding strategie aan te raden. 

SEO Den Bosch

Welk product?

Als je een webshop gaat beginnen is het belangrijk om goed te kijken naar hetgeen je online wilt gaan verkopen. Hieronder vind je een aantal tips die jou helpen het perfecte product voor jouw webshop te vinden.

Je doelgroep

Hoewel je misschien nog niet weet welk product je in je webshop wilt verkopen, heb je wel affiniteit met een bepaalde groep mensen aan wie jij je producten wilt verkopen. Bijvoorbeeld tieners of juist ouderen. Als dit het geval is, onderzoek die doelgroep dan en probeer erachter te komen wat zij online nog niet kunnen aanschaffen of beter gezegd: waarvan nog niet veel aanbod is. Dat is vervolgens jouw kans. Op deze manier is de kans groot dat je succes krijgt. Dat de shop gaat opbrengen. Natuurlijk is dat van veel meer factoren afhankelijk, maar ik wil in deze blog hier niet verder over uitweiden. Ik focus nu op ‘product’.

webshop beginnen

Houd rekening met trends

Kijk naar bewegingen in de maatschappij en speel daarop in. Een bepaalde groep jonge mensen willen bijvoorbeeld verduurzamen en willen in hun leven wegwerpartikelen faseren, sterk verminderen. Door herbruikbare varianten van wegwerpartikelen aan te bieden kun jij hen helpen dat doel te bereiken.

Seizoensgebonden

Het kan riskant zijn om een webshop te starten met seizoensgebonden producten. Als je alleen kerstdecoraties, dikke truien of zomerjurkjes verkoopt in je webshop, moet je binnen het seizoen waarin deze producten verkocht worden genoeg geld verdienen om een jaar lang van te leven en dat zal met name in het begin moeilijk zijn. Zeker voor een eerste webshop raden wij producten aan die het hele jaar door interessant zijn.

Niche

Hoewel de vraag naar niche producten kleiner is dan de vraag naar mainstream producten, is het aanbod ook kleiner. Dit is waarom mensen in een bepaald niche vaak kiezen voor een vaste webshop waar zij hun producten kopen. En daarbij geniet je van verminderde concurrentie, betere vindbaarheid in zoekmachines en een lager marketingbudget.

Lokaal

Het is op dit moment zo dat veel mensen lokale bedrijven steunen door juist daar hun producten te kopen. Dat gebeurt in elke buurt, stad of regio. Zijn er kleine leveranciers die producten maken die jij graag aan een groter publiek zou willen aanbieden? Niet alleen help je hier andere mensen mee, je kunt er ook zelf aardig aan verdienen.

Natuurlijk is dit nog maar het topje van de ijsberg. Er is niet een enkele juiste manier om tot het ideale product voor jouw webshop te komen, maar we hopen dat we je op het juiste spoor hebben gezet.

Webshop laten maken? SolidWebdesign.

3 dingen die je niet moet doen om alles uit je loopbaan te halen

Heb jij het gevoel dat je bij je huidige werk niet op je plek zit? Dan ben je zeker niet de enige. Een onderzoek in opdracht van Monsterboard, dat dateert van 2016, wees uit dat zo’n vier op de tien Nederlanders niet of niet geheel tevreden is met zijn of haar huidige job. Dus ook binnen het bedrijf waar jij werkt ben je heus geen vreemde eend in de bijt: grote kans dat er meerderen met hetzelfde gevoel als jij rondlopen. Alleen is het de vraag: ga je er iets aan doen en zo ja: hoe pak je dat aan?

Er zijn gelukkig genoeg adviezen te vinden om het juiste carrièrespoor te vinden. Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen om professionele hulp door een loopbaanbegeleider in te schakelen. Verder zijn er ook enkele dingen die je vooral níet moet doen, wil je verder komen. Laat je bijvoorbeeld niet tot de volgende drie zaken verleiden.

Jezelf onderschatten

Veel mensen blijven langdurig in een bepaald soort werk hangen, omdat ze de stap hogerop niet aandurven. Ze denken ondergekwalificeerd te zijn en durven niet te solliciteren op functies die eigenschappen of vaardigheden vereisen waar ze nog niet volledig aan voldoen. Met name vrouwen blijken hier, volgens onderzoek door zakenblad Forbes, last van te hebben. Echter, in veel gevallen bestaat ‘de ideale kandidaat’ niet. Waag dus gewoon de gok en reageer op functies die je leuk lijken, niet op vacatures die toevallig overeenkomen met jouw competentielijstje, zonder dat ze je echt aanspreken.

Je mond houden bij ontevredenheid

Het slechtste wat je kunt doen wanneer je het in je huidige functie niet naar je zin hebt is achter de rug van je baas om gaan solliciteren, zonder dat deze op de hoogte is van de dingen waar jij mee zit. In veel gevallen kan een gesprek met de leidinggevende namelijk een hoop kou uit de lucht nemen en mogelijk valt er wel te praten over een andere invulling van je werk, waardoor je het binnen hetzelfde bedrijf wél naar je zin kunt hebben. Mocht dat nou niet lukken, dan kun je altijd alsnog overwegen te vertrekken en heb je in elk geval open kaart gespeeld.

Genoegen nemen met je B- (of C-)keus

Ach, je werk is lekker dichtbij huis, je hebt een vast contract en dus zekerheid, het salaris is op zich prima en los van je werk heb je het goed voor elkaar. Waarom dan de moeite nemen om wat anders te zoeken, wanneer je je huidige werk niet leuk vindt? Te veel mensen nemen nog steeds genoegen met werk dat ze niet leuk vinden, vanuit de gedachte dat je nu eenmaal werken moet voor de kost en dit werk niet per definitie leuk hoort te zijn. Een verkeerde insteek, want vroeg of laat zal dit je opbreken en krijgt het invloed op je privéleven.

3 dingen om naar uit te kijken na de ‘thuiswerkquarantaine’

In ieder geval tot 1 september roept het kabinet Nederlanders met klem op om thuis te werken waar mogelijk. Vele kantoorklerken hebben de keukentafel dan ook getransformeerd tot thuiswerkplek en brengen hier de werkzame uren door. Waar de één het wel prima vindt zo, kijken anderen er alweer een tijdje naar uit om weer naar kantoor te mogen. Het valt wel voor te stellen, want thuiswerken is nu eenmaal echt wat anders. Waar kijken we het meest naar uit wanneer we straks weer de werkvloer op mogen? Wij zetten een aantal dingen op een rijtje!

Lekker vergaderen!

Je zou dit sarcastisch kunnen opvatten, maar heus: het gros van de thuiswerkers zal ernaar uitkijken om straks weer in het echt te kunnen vergaderen. Leuk hoor, dat videobellen, maar face-to-face werkt toch anders. Zeker voor grote groepen blijkt vergaderen via diverse videobelservices niet ideaal. Ideetje: ‘vier’ de eerste real life-vergadering door ‘m buiten de deur te houden en huur bijvoorbeeld een leuke vergaderlocatie in Utrecht.

Het weekend wordt weer écht weekend

Ja, daar zit je dan op je bureaustoel aan de keukentafel. De klok slaat vijf uur, het is vrijdagmiddag. Waar het op kantoor het moment zou zijn om gezellig een flesje los te trekken met de collega’s, ga je nu maar aan de slag met het avondeten voorbereiden. Thuis heb je toch niet écht dat weekendgevoel wanneer de vrijdag voorbij is. En wanneer je ‘s maandags weer begint moet je toegeven dat je dat standaard hoe-was-je-weekend-gesprek bij de koffieautomaat toch ook wel mist…

Geen last meer van de kinderen

De eerste week was het nog gezellig, de kinderen om je heen terwijl jij je mailtjes aan het beantwoorden was. Ondertussen even een boterhammetje voor ze smeren en weer verder. De tweede week ging het ook nog. Maar langzaam maar zeker merkte je dat de aanwezigheid van de kinderen je productiviteit niet ten goede kwam. Gelukkig mochten ze onlangs weer een paar dagen in de week naar school. Maar nu begin je er toch wel weer naar te verlangen om overdag niet meer de stress van de kinderen moeten vermaken hoeft te ervaren. Tijd om weer naar kantoor te gaan!

Meer weten over het energielabel

Het is belangrijk om alles te weten over het energielabel. Zeker ook omdat er in recente tijden het één en ander in is veranderd. Bedenk je daarbij ook dat er een verschil is tussen het label voor woningen en het label voor zakelijke panden. In dit geval gaat het uitsluitend over woningen. Dit werd voorheen met een letter aangemerkt. Tegenwoordig is dit niet meer het geval. Het gaat nu om de energie-index. Zo is heel precies vast te stellen hoe de woning er op het gebied van energie voorstaat. Dit is voor verschillende zaken van belang.

Energielabel

Hoe werkt het precies?

Hoe werkt het energielabel, of de energie-index, eigenlijk precies. Het is mogelijk om hiermee exact te bepalen hoe de woning presteert op het gebied van energie. Dit was al het geval toen er nog met letters werd gewerkt, maar de uitslagen zijn nog preciezer nu er met een index wordt gewerkt. Daaraan zijn dan allerlei zaken te koppelen. Denk bijvoorbeeld aan verschillende financiële instrumenten die hiermee gewogen worden. Het is belangrijk voor woningeigenaren om dit goed op orde te hebben. Dit geldt zeker ook voor woningen die beschermd zijn voor de huur. Let hier dus ook goed op.

Energielabel

Zorgen voor de geldigheid

Het is belangrijk om het energielabel goed op orde te hebben. Wie de keuringen laat uitvoeren, weet dat er de komende tien jaar geen zorg is. Zo lang blijft een label namelijk geldig. Het is dan wel belangrijk dat de woning wordt afgemeld. Er is dan gekeken naar de tien essentiële kenmerken om daarmee het definitieve label vast te stellen. Omdat dit een nogal specifiek en technisch verhaal is, is het ook goed te begrijpen dat dit werk voor echte specialisten is. Dit is dan ook precies de reden waarom je dit uit handen geeft aan de kenners.

Altijd beschikken over de juiste autolaadkranen

Voor ondernemers is het gemakkelijk om zelf over autolaadkranen te beschikken. Wordt een vracht afgeleverd? Dan kan je zelf direct zorgen dat je deze kunt lossen. Dat is vooral aantrekkelijk omdat je op die manier heel veel tijd kunt winnen. Je zorgt dan voor het transport, maar ook voor het lossen. Op die manier kan je dus ook het hele pakket bieden aan je klanten. Daar is veel meerwaarde uit te halen. Dit is een goede reden voor aanschaf.

autolaadkranen

Op een veilige manier werken

Het is ook nog eens zo dat het een stuk veiliger is om zelf over autolaadkranen te beschikken. Het voordeel dat je daaruit haalt, is niet te onderschatten. Het is fijn om zelf de kranen te kunnen inzetten. Daar kan je dan ook nog eens de juiste hijsmiddelen en hulpmaterialen bij gebruiken. Op die manier zorg je dat je zonder gevaar kunt lossen. Bovendien kan je dit snel en doeltreffend aanpakken. Dat maakt het allemaal alleen maar gemakkelijker en aantrekkelijker.

autolaadkranen

Altijd gemakkelijk te gebruiken

Het voordeel van het beschikken over eigen autolaadkranen is bovendien dat het een stuk gemakkelijker voor jou wordt. Je kunt bijvoorbeeld voor de multifunctionele modellen kiezen die te gebruiken zijn met verschillende soorten opleggers en laders, maar ook met andere soorten wagens. Op die manier is het lossen dus ook heel gemakkelijk te verzorgen. Dit is wat de meerwaarde hiervan ook moet zijn. Dit is ook de reden waarom je hier je aandacht op moet vestigen. Ga daarom direct op zoek.

Nieuwe uitdaging in werkleven: kinderopvang

ik heb heel mijn leven gewerkt in de administratie, maar ik voelde dat dit me niet meer gelukkig maakte. Ik wilde meer echt contact met mensen, iets wat ik in mijn huidige job enorm miste. Ik vond dat het wel eens tijd werd voor een nieuwe uitdaging in mijn leven. Ik zie heel graag kinderen en ben graag met hen bezig, daarom koos ik ervoor om me in te zetten om een kinderopvang op te starten. Na wat opleidingen en dergelijke was het eindelijk zover. Ik mocht starten. Natuurlijk moest ik hiervoor ook wel wat zaken aankopen. Ik kreeg een klein startbedrag vanuit de overheid waarmee ik deze spulletjes moest aanschaffen. Helaas is dit bedrag niet zo groot, waardoor ik heel hard moest opletten wat ik zou kopen en wat niet. Ik ging dus op zoek en na wat zoekwerk kwam ik terecht op deze website.

Inrichting kinderopvang

Zoektocht naar spulletjes voor de kinderopvang

Voor de inrichting van de kinderopvang kwam ik dus terecht op deze website. Ik was zeer tevreden dat ik hierop terecht kwam, want ik zag meteen al heel wat spulletjes op de website die ik hierbij zou kunnen gebruiken. Bovendien bleken de kosten hiervan eigenlijk wel mee te vallen. Omdat de website er zo betrouwbaar en eerlijk uitzag, ben ik vrij snel tot de aankoop van de inrichting van de kinderopvang gegaan. Ook dit verliep zeer vlot en eenvoudig. Ook de levering verliep zeer vlot en zonder problemen. Niet veel later kreeg ik immers mijn spulletjes netjes bij me thuis geleverd. Ik kon op deze manier vlot starten met mijn kinderopvang. Ik heb dus helemaal geen opmerkingen eigenlijk. Samengevat, ik ben zeer tevreden over deze webshop en vind het dan ook een aanrader voor anderen die ook graag zouden starten met een eigen kinderopvang!

Narrowcasting: wat is het en hoe haal jij er voordeel uit?

Of je er werkelijk bij stilstaat is natuurlijk maar de vraag, maar zeker is dat narrowcasting aan een onstuitbare opmars bezig is. Narrowcasting is een verschijnsel dat zich bijna altijd uit via digitale schermen. Plekken waar deze de laatste decennia volop in opkomst zijn geweest zijn wachtkamers in vooral ziekenhuizen en gemeentehuizen. Hier worden deze schermen vooral ingezet om informatie over wachttijden te delen. Ook informatie over vliegtijden en treintijden op luchthavens en treinstations gebeurt bijna altijd via digitale schermen en zou je dus onder narrowcasting kunnen scharen. Hoe narrowcasting kortweg is ontstaan lees je hieronder. Daarna gaan we in op een paar situaties waarbij ook jij narrowcasting misschien kunt inzetten.

Narrowcasting

Gepersonaliseerde informatie

Decennialang was het de normaalste zaak van de wereld als je ’s avonds met de hele familie naar hetzelfde tv-programma keek. Dit tv-programma werd dan natuurlijk af en toe onderbroken door een reclameblok. Maar reclames zijn afkomstig van bedrijven die meestal bepaalde specifieke doelgroepen hebben. Een reclame is dan ook maar zelden bestemd voor het hele publiek dat tv kijkt. Daarmee vallen tv-reclames ook wel onder de broadcasting. Dit is inderdaad het tegenovergestelde van narrowcasting. Bedrijven hadden uiteraard altijd al de behoefte om hun informatie meer toe te spitsen op de personen die daar ook echt interesse in kunnen hebben. Het digitale tijdperk biedt daar gelukkig een overvloed aan mogelijkheden toe. Lees verder om te weten hoe narrowcasting in bepaalde sectoren kan worden ingezet.

Narrowcasting in winkels

Fysieke winkels verliezen al jarenlang terrein ten opzichte van online shoppen. De pandemie die in 2020 uitbrak heeft de populariteit van ‘echt’ winkelen ook geen goed gedaan. Winkeliers die met hun winkel willen blijven voortbestaan, moeten dan ook manieren bedenken om winkelen in de winkelstraat aantrekkelijker te maken. Een manier om dit voor elkaar te krijgen is via digitale schermen. In bijvoorbeeld telefoonwinkels werken ze hier al langer mee, maar ondertussen volgen andere winkels ook. Heb je een kledingwinkel in bezit of beheer? Dan kun je overwegen een digitaal scherm te plaatsen op een plek waarvan je weet dat er veel geïnteresseerd publiek langs loopt. Op dit scherm toon je natuurlijk juist die producten die je extra onder de aandacht wil brengen, zoals de nieuwste mode of juist kledingstukken die net zijn afgeprijsd. Een digitaal scherm kun je daarnaast gebruiken om 1-op-1 te proberen iets te verkopen. Ook bij deze methode, die dan wel een scherm van een klein formaat vergt, kun je trachten de klant te sturen in de richting van een bepaald product. Mooi hieraan is natuurlijk dat je op een digitaal scherm van goede kwaliteit de kleding erg fraai kunt presenteren, vaak mooier dan bijvoorbeeld middels een etalagepop.

Narrowcasting

Hoe kunnen digitale schermen van nut zijn in het toerisme?

Wanneer je de eigenaar bent van een hotel, een camping of een vakantiepark, dan is het slim om eens stil te staan bij de mogelijkheden die narrowcasting te bieden heeft. Een digitaal scherm in de receptie is reuze handig. In principe kun je stellen dat je te maken hebt met twee soorten gasten. De eerste betreft gasten die gereserveerd of geboekt hebben en vervolgens op de afgesproken dag komen opdagen. Deze gasten hebben wellicht nog niet stilgestaan of ze bijvoorbeeld een ontbijt of een sportarrangement erbij nemen. Via een digitaal scherm kun je ze nog eens wijzen op deze optie. Een scherm is daarvoor natuurlijk bij uitstek geschikt, want hiermee kun je de producten die je probeert bij te verkopen op een prachtige manier voorschotelen aan je gasten, waardoor zij eerder geneigd zijn om het aanbod in te gaan. Verder heb je vanzelfsprekend ook weleens te maken met gasten die op de bonnefooi, dus zonder reservering, in je receptie verschijnen. Zij zijn in eerste instantie geïnteresseerd in welke kamers of accommodaties nog beschikbaar zijn. Via een digitaal scherm en alle optische mogelijkheden die dit biedt kun je uitstekend tonen welke opties een nieuwe gast heeft. Eventueel kun je je gasten proberen te sturen in de richting van hetgeen dat je het liefst zou verhuren.

Waarom digitale schermen in grote bedrijfspanden?

Als je aan het hoofd staat van (of in ieder geval enige verantwoordelijkheid hebt bij) een bedrijf met honderden of zelfs duizenden personeelsleden, dan zal het je vast bekend voorkomen: de interne communicatie kan nog veel beter. Nu is het waarschijnlijk een utopie om deze communicatie helemaal perfect te krijgen, maar met streven naar forse verbetering is uiteraard niets mis. Heb je bijvoorbeeld gemerkt dat het sturen van e-mails naar het voltallige personeelsbestand nog niet de gewenste uitwerking heeft? Dit is iets dat veel voorkomt. Veel mensen openen hun mails wel, maar lezen de informatie slecht. En daarnaast heb je nog te maken met magazijnpersoneel en schoonmakers; medewerkers die vaak hele werkdagen hun mailbox niet checken. Juist voor hen zouden enkele digitale schermen in het bedrijfspand ideaal zijn. Op deze schermen kun je alle zakelijke en persoonlijke nieuwtjes delen die spelen binnen je bedrijf. Dit is niet alleen een nuttige maar ook een aangename manier om nieuws te delen. Handig is bovendien dat je personeel het nieuws gelijk kan bespreken wanneer je zo’n scherm in de bedrijfskantine hebt hangen.

Narrowcasting

 

Narrowcasting in het onderwijs

Het plaatsen van digitale schermen kan ook in het onderwijs nuttig zijn. Denk hierbij aan middelbare scholen, MBO- en HBO-instellingen en universiteiten. Soms is hier sprake van dusdanig veel mensen (en dus chaos) dat je je afvraagt hoe je deze mensen kunt bereiken wanneer er iets belangrijks te melden is. Op scholen is er bijvoorbeeld vaak sprake van lesuitval, iets dat vaak pas heel laat bekend wordt. Gebruik je een digitaal scherm om lesuitval of de afwezigheid van een bepaalde docent aan te kondigen, dan is men veel sneller op de hoogte hiervan dan wanneer je dit via een A4’tje op een ouderwets roosterbord kenbaar maakt. Informatie op een digitaal scherm valt bovendien niet te modificeren door een wat al te inventieve leerling of student.